فوری؛ خبری مهم از کمیته ملی المپیک + جزئیات-راهبرد معاصر

فوری؛ خبری مهم از کمیته ملی المپیک + جزئیات

محمود خسروی‌وفا از زمانی که به جای رضا صالحی‌امیری روی صندلی ریاست کمیته نشست، ترمز کمیته را کشید. طوری که انگار نه انگار تا مسابقات آسیایی چین کمتر از یک سال زمان باقی مانده است.
تاریخ انتشار: ۲۰:۲۵ - ۲۰ آذر ۱۴۰۱ - 2022 December 11
کد خبر: ۱۶۳۳۴۴

به گزارش راهبرد معاصر، کمتر از یک سال تا برگزاری نوزدهمین دوره بازی‌های آسیایی باقی مانده است. مسابقاتی که قرار بود ۱۹ شهریور تا ۳ مهرماه ۱۴۰۱(۱۰ تا ۲۵ سپتامبر ۲۰۲۲) در هانگژوی چین برگزار شود اما به دلیل شیوع کرونا یک سال به تعویق افتاد.

براساس تاریخ جدید، این مسابقات از ۱ مهر ماه ۱۴۰۲(۲۳ سپتامبر ۲۰۲۳) در ۴۰ رشته ورزشی در چین برگزار خواهد شد و ورزشکاران ایرانی برای حضور در این مسابقات، زمان زیادی برای آماده‌سازی ندارند. همین مدت زمان کوتاه و حساسیت آماده‌سازی در این دوران است که در هر دوره، سال منتهی به بازی‌های آسیایی را به زمانی برای ترافیک برنامه‌ریزی‌های کمیته ملی المپیک برای ورزشکاران و تزریق بودجه برای اعزام به مسابقات مختلف انتخابی تبدیل می‌کرد.

این روزها اما اگر سری به کمیته ملی المپیک بزنید، سکون و سکوت چنان کمیته را فراگرفته که انگار نه انگار مسابقات آسیایی در پیش است.

محمود خسروی‌وفا، از زمانی که به جای رضا صالحی‌امیری، روی صندلی ریاست کمیته نشسته است، گویی ترمز کمیته را کشیده و بدون هیچ برنامه‌ای، همه را بابت وضعیت ورزشکاران در مسابقات آسیایی چین نگران کرده است.

شنیده‌ها حاکی از این است که گویا مسوولان کمیته ملی المپیک برای برنامه‌ریزی در انتظار برگزاری انتخابات پارالمپیک هستند. گویا تا تکلیف کمیته پارالمپیک مشخص نشود، قطار کمیته المپیک سرعتی نخواهد گرفت. سه‌شنبه انتخابات کمیته پارالمپیک است و امید است بعد از مشخص شدن وضعیت کمیته پارالمپیک شاهد تغییراتی در شرایط کمیته ملی المپیک باشیم.

البته به شرط اینکه محمود خسروی‌وفا نخواهد حتی بعد از برگزاری این انتخابات، سیاست کیفی‌سازی خود را از کمیته پارالمپیک به کمیته المپیک بیاورد و برای صرفه‌جویی در بودجه، بدون بستر سازی برای رشد ورزشکاران، تنها آن‌هایی را راهی مسابقات آسیایی کند که شانس کسب طلا دارند.

اتفاقی که در کمیته پارالمپیک، تیم فوتبال ۵ نفره را به رغم کسب مدال نقره در مسابقات قهرمانی آسیا و به خاطر طلایی نبودن، از المپیک توکیو خط خوردند! خسروی‌وفا معتفد بود تیمی که در آسیا نقره گرفته، در المپیک شانسی نخواهد داشت.

آیا او هنوز موفق نشده بر تفاوت‌های مدیریت در کمیته ملی پارالمپیک با کمیته ملی المپیک مسلط شود؟ آیا این شیوه می‌تواند موفقیت ورزشکاران ایران را تضمین کند؟ اگر این روزها در نظر رییس جدید زمان مناسبی برای برنامه‌ریزی و پویایی نیست، دیگر چه زمانی باید منتظر آن بود؟/ خبر ورزشی

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده